Framtidens exklusiva lådsystem från Hettich

Jönköping, 2013-03-05. ArciTech från Hettich är ett nytt lådsystem anpassat för framtidens behov.
Plattformskonceptet håller den höga standard som tillverkare av exklusiva inredningsmiljöer och kök kräver.

Plattformskonceptet ArciTech är genomtänkt in i minst detalj, i både design och funktion. Utförandet känns exklusivt, formerna är mjuka och stabiliteten mycket hög. Skenan Actro med unik prismaprincip ger garanterad sidostabilitet i kombination med mjuk och fin gång.

ArciTech klarar tung belastning utan att tillverkaren behöver utöka borrhålen. Systemet möjliggör även användning av en lådprofil till olika höjder. Designen är elegant och tidlös i färgerna vit, silver och antracit.
-ArciTech har utvecklats för att uppfylla möbeltillverkarnas behov och göra dem redo för framtiden. Det ger oss möjlighet att leverera en låda av toppklass som verkligen innebär något extra för såväl tillverkare som slutkunder, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Gabriella Fäldt
gabriella.faldt@kompago.se