Hettich lanserar nyhet med skarpa konturer

Jönköping, 2016-02-02. Hettich strävar alltid efter att ge sin kunder en större frihet och fler valmöjligheter, något som återspeglas i företagets nya InnoTech Atira. Lådsystemet är en utveckling av InnoTech och ett självklart steg mot att möta framtidens behov.

Det som kännetecknar Atira är dess skarpa konturer och oändliga valmöjligheter. Något som visade sig vara prisvinnande när lådsystemet vann i kategorin “Kitchen” under German Design Award – Special Mention 2016.

– Det finns inget annat lådsystem på marknaden som ger lika stora valmöjligheter. Atira har inga andra gränser än den egna kreativiteten, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Med sin pålitliga kvalité och användarvänlighet är Atira ett lådsystem för framtiden. Precis som hos föregångaren InnoTech kan lådsystemet anpassas både när det gäller storlek och utseende. Vilket öppnar för stora möjligheter att kombinera egna inredningslösningar i varierande prissegment.

Atira klarar belastning på upp till 50 kilo och kan kompletteras med Push-to-open Silent för att förhöja hela upplevelsen med en tyst och smidig dämpning.