Hettich säkrar framtiden med RFID-teknik

Jönköping, 3 december 2013. Säkerheten går först i många sammanhang och efterfrågan på RFID-lås ökar. Hettich Skandinaviska möter marknaden och förstärker sitt erbjudande med den nya tekniken.

I den nya produktkatalogen från Hettich, som nyligen släpptes på skandinaviska marknaden, finns ett flertal olika säkerhetslösningar som bygger på RFID-teknik. Låsen som finns i olika säkerhetsnivåer och prisklasser har en sak gemensamt, att de smidigt kan integreras med Hettich övriga produkter.
-Låsen kan integreras snyggt i olika möbler utan att störa designen vilket är mycket viktigt för många av våra kunder, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Det vanligaste användningsområdet för Hettich RFID-lås idag är för att skapa säkerhetsanordningar i kontorsmiljöer, för att kunna låsa skåp med elektronik eller viktiga dokument i. Men Ulf Svensson ser oändliga möjligheter inför framtiden.
-Jag tror att tekniken även kommer att bli intressant för privatpersoner som vill sätta lås på skåp där de förvarar värdefulla saker i därhemma, konstaterar han.

Gabriella Fäldt