Hettich säkrar framtiden med RFID-teknik

Jönköping. 7 oktober 2014.

RFID-lås är ett enkelt sätt att öka säkerheten. Efterfrågan växer hela tiden och Hettich Skandinaviska sätter ökat fokus på produkten.

I Hettich sortiment för RFID finns en rad olika varianter av lås med olika säkerhetsnivåer och i olika prisklasser. Samtliga lås kan integreras i Hettich olika produkter på ett enkelt sätt – och utan att störa designen.
-Tekniken är intressant för både professionella kunder och privatpersoner som behöver sätta lås på skåp i sin bostad där de förvarar sina värdesaker, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Idag används RFID-teknik framförallt för säkerhetslösningar i kontorsmiljöer och för att höja säkerheten för skåp med viktiga dokument och dyrbar elektronisk utrustning. RFID-tekniken uppgraderas hela tiden och Hettich Skandinaviska följer utvecklingen för att kunna erbjuda det senaste.