Ljussättning som förbättrar interiören - Ny ljuskatalog från Hettich Skandinaviska

Jönköping, 5 mars 2012. Hettich har nu släppt sin katalog, Magic Lights, på svenska och norska. Den som bläddrar i katalogen får inspiration och tips om hur ljussättning kan förändra och förbättra interiören. Hemma eller på kontoret.

I katalogen ges exempel på hur man med ljus kan ändra stämningen i rummet efter humör, i både bild och text. Olika rum har olika behov av ljussättning, och katalogen leder sin läsare genom detta. Katalogen innehåller ett uppslag om varje produkt där en beskrivning om tekniska detaljer i korthet, ljus, distribution, beställning, tillbehör och monteringsinformation ges.

- Vi säljer inte bara ljus, vi vill skapa inspirationsrika miljöer och göra möblerna i rummet mer attraktiva, säger Andreas Tigler, ansvarig för Magic Lights på Hettich.

Magic Light är Hettich ljusutbud med många möjligheter, former och tekniska detaljer. Ljus förvandlar intetsägande rum till utrymmen fulla av liv. Nyckeln till detta är kreativitet och medveten planering.

Den nya ljuskatalogen släpptes på tyska marknaden under hösten och har nu även släppts på norska och svenska. Ljuskatalogen innehåller Hettich breda ljusutbud, från basprodukter i lägre prisklass till lyxigare ljussystem som kostar mer. Den visar också hur man, med ljussättning av möbler, snabbt och enkelt kan förändra karaktären i ett rum.

Gabriella Fäldt
gabriella.faldt@kompago.se