Ny magisk ljuskatalog lyser upp framtiden

Jönköping, 2014-10-28. Nu lanseras en ny Magic Lights-katalog från Hettich omfattande de senaste nyheterna inom ljussättning. Hela sortimentet har dessutom uppgraderats för att uppfylla nya krav på europeisk standard.

Nya direktiv, utvecklad teknik och förändrade designtrender har format den nya katalogen och dess innehåll.
-Den nya katalogen är inte bara en uppdaterad version utan en komplett nylansering, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Ännu en nyhet är att sortimentet har utökats med ljussättning för butiksinredningar, för exponering av varor samt funktionellt ljus för exempelvis bagerier.
-Vi riktar oss mot alla de verksamheter som har särskilda krav på ljussättning eller speciella önskemål om design, säger Ulf Svensson.

Den nya katalogen omfattar även tillval och accessoarer som till exempel strömbrytare av olika slag. Och som i tidigare katalogen finns utförliga produktbeskrivningar, tips om installation och användning samt idéer och inspiration.
-Det har varit mycket viktigt för oss att ta fram en katalog som är pedagogisk och lätt att använda, och som tydligt visar Hettich syn på ljussättning, avslutar Ulf Svensson.