Nytt digitalt planeringsverktyg: Hettich Plan

Nu utökar Hettich sin eService-portal och kompletterar tidigare e-tjänster, som Hettich Shop och Hettich CAD, med ytterligare en användarvänlig tjänst: Hettich Plan. Ett digitalt planeringsverktyg för skåp- och plattformssystem som gör det snabbt och enkelt att skapa perfekta inredningslösningar.

Hettich Plan kan användas via vanliga webbläsare och verktyget låter användaren följa med genom hela tillverkningsprocessen. Det finns en mängd stommar att välja mellan vilket ger ett brett utbud av möbler som kan skapas efter egna preferenser. När stommen är konstruerad i verktyget föreslås korrekta beslag tillsammans med en rad passande tillbehör.

-Hettich Plan är ett smart planeringsverktyg där det inte ens är möjligt att välja fel beslag eller beslag som inte passar möbeln. Det skapar en tydlighet gentemot tillverkaren samtidigt som planerings- och konstruktionstiden kortas, säger Ulf Svensson, VD på Hettich Skandinaviska.

Verktyget erbjuder ett gediget sortiment av möbler för kök, badrum, vardags- och sovrum. Inom kökssegmentet finns till exempel flera valmöjligheter av bas- och hörnenheter, högskåp och väggenheter. Hettich Plan innehåller även beslag för låd- och utdragssystem, gångjärn såväl som skjutdörrsbeslag och vikbara dörrsystem.