Sensys öppnar nya möjligheter med vidare vinkel

Jönköping 2015-12-15. Sensys har länge varit en av Hettich Skandinaviska nyckelprodukter. Nu utökas sortimentet genom gångjärn med en öppningsvinkel på upp till 165 grader.

Stilren, modern design och perfekt funktion karaktäriserar gångjärnet Sensys som fått stort genomslag på den skandinaviska marknaden. Nu utvecklas produkten genom ett beslag med vidare öppningsvinkel, upp till 165 grader, som komplement till tidigare 110 och 95 grader i sidvinkel samt 30, 45 och 90 grader för vinklade skåp.

Sensys har många egenskaper som särskiljer det från mängden. Det tål ovanligt låga och höga temperaturer och snabba temperaturväxlingar påverkar inte dess funktion. Dessutom ger det inbyggda pull-in-systemet ger automatisk, mjuk och tyst öppning och stängning och förhöjer användarupplevelsen. Själva gångjärnet monteras utan verktyg och själva gångjärnet döljs av en täckbricka som t ex kan förses med företagsnamn.

-Sensys har länge varit en av våra nyckelprodukter och uppgraderingen är en naturlig följd av våra kundernas önskemål och marknadens efterfrågan, säger Ulf Svensson,s