AKA Industriprodukter AB avyttrar AKA VVS AB

AKA Industriprodukter AB avyttrar AKA VVS AB:s verksamhet till Beulco Armatur AB Den 3 april 2000 övergår AKA VVS AB:s verksamhet till Beulco Armatur AB. Båda bolagen har en liknande affärsidé, d v s importerar och förser VVS marknaden med högklassiga produkter. Genom sammanslagningen breddas Beulcos sortiment avseende rörkopplingar, vattenmätarkonsoler, avstängningsventiler och flexibla slangar med AKA VVS:s sortiment bestående av bland annat pumpar, expansionskärl och filter. AKA VVS:s omsättning var under 1999 cirka 33 Mkr och Beulcos omsättning cirka 70 Mkr. AKA VVS är ett dotterbolag till AKA Industriprodukter AB som ingår i Hexagonkoncern. Stockholm den 31 mars 2000 AKA INDUSTRIPRODUKTER AB Per Söderman VD För ytterligare information kontakta: Per Söderman, VD, AKA Industriprodukter AB, telefon +358 9 54 77 01 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00200/bit0002.pdf