Hexagon presenterar sina geospatiala lösningar på INTERGEO 2016

Hexagon, en ledande global leverantör av informationsteknologier som ökar produktivitet och kvalitet med hjälp av geospatiala och industriella applikationer, demonstrerar sina senaste geospatiala lösningar på INTERGEO med start idag. INTERGEO är en världsledande mässa och mötesplats för den geospatiala branschen och äger rum på Hamburg Messe i Hamburg, Tyskland.

Hexagons teknologier omfattar hela livscykeln för geospatial information - från datainsamling till leverans av branschspecifik information. Portföljen består av sensorer för insamling av data från land och luft samt sensorer för positionering via satellit. Sensorerna kompletteras av en rad program och lösningar som gör det möjligt att bearbeta, tolka och analysera data för mer välgrundade beslut inom lantmäteri, byggindustri och jordbruk.

Hexagons lösningar stödjer insamling av data från en rad olika källor. Hexagons innovativa applikationer och program förändrar vårt sätt att gestalta och kommunicera geospatial information. Lösningarna visar inte bara världen som den är - de modellerar också världen som den kommer att bli. På INTERGEO fokuserar Hexagon på lösningar som fångar verkligheten och levererar geospatial information på ett sätt som underlättar uppdrags- och affärskritiska beslut - från stadsplanering till kartläggning av anläggningar inom vatten, el och avlopp. Hexagon kommer att visa de senaste teknologierna inom sitt växande geospatiala erbjudande och bjuda på handfasta demonstrationer.

"Varje år erbjuder INTERGEO en mötesplats för yrkesmän i den geospatiala branschen från hela världen där de kan träffas och lära sig mer om utmaningarna de står inför. "Vi på Hexagon tar till oss denna värdefulla information och utvecklar lösningar som kombinerar automation av nyckelprocesser med arbetsflöden som är relevanta för användarna. Det bidrar till kundernas utveckling genom ökad produktivitet och kvalitet,” säger Ola Rollén, VD och koncernchef Hexagon.

I montrarna E3.021, D3.022 och D3.033 i Hall A3 representeras Hexagon av sina varumärken Leica Geosystems, Aibotix och Hexagon Geospatial, med ytterligare stöd från sin tysklandsbaserade partner Geosystems GmbH.

Hexagons presentationer tar upp branschtrender inom Smart Data

Under INTERGEO kommer chefer från Hexagon att leda seminarier om branschtrender som har fokus på Smart Data:

•  GNSS och mervärdet av fler satellitsystem

Business Director, Leica Geosystems GNSS diskuterar den snabba utvecklingen inom GNSS och hur den framtida färdriktningen kommer att påverka den geospatiala branschen.

•  Att förverkliga fördelarna med BIM genom HxGN SMART Build

Cathi Hayes, Hexagon BIM Manager, presenterar HxGN SMART Build, en banbrytande, företagsövergripande mjukvarulösning för hantering och styrning av byggprojekt som går bortom Building Information Modelling (BIM).

•  Digital verklighet för infrastruktur

Stuart Woods, Vice President Leica Geosystems Geospatial Solutions Division, diskuterar hur mobil kartläggning kan användas för en verklighetsbaserad beskrivning av kritisk infrastruktur såväl ovan som under jord, i syfte att förbättra drift och förvaltning av städer.

•  Stärkt upplevelse av M.App

Mladen Stojic, Chefen för Hexagon Geospatial, presenterar en ny strategi för att lösa affärskritiska problem. Genom att utnyttja kraften i molnet och samarbete mellan utvecklare kan upplevelser av kartor och applikationen M.App förbättras.

Leica Geosystems kommer även att arrangera ett mini-seminarium den 11 oktober då de senaste innovationerna inom mätning presenteras:

•  Enkel kartläggning av städer med flygfotografering

Ruedi Wagner, Vice President Leica Geosystems Airborne Imaging och Anders Ekelund, Vice President Leica Geosystems Airborne LiDAR, presenterar ”best practice” när gäller det modellering av städer i 3D med den nya Leica CityMapper.

•  Styrning och hantering av digital verklighet

Faheem Khan, Vice President Leica Geosystems High Definition Surveying Business Development, diskuterar den senaste utvecklingen inom programvara för punktmoln.

•  Centralisera all övervakningsinformation till en server för snabba beslut

Michael Rutschmann, Senior Product Manager Leica Geosystems Monitoring, redogör för de senaste uppdateringarna av plattformarna Leica GeoMoS.

För mer information kontakta
Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB, +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com
ristin Christensen, Marknadsföringsdirektör, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com