Hexagon utser ny strategidirektör

Hexagon, en ledande global leverantör av lösningar inom informationsteknologi, offentliggjorde idag att Ben Maslen utsetts till Hexagons nya strategidirektör. Som strategidirektör kommer Ben Maslen ansvara för utvecklingen och genomförandet av de strategiska initiativ som ligger till grund för Hexagons långsiktiga tillväxt och aktieägarvärde.

Ben Maslen har över 15 års erfarenhet från kapitalmarknaden, bland annat som Co-Head för ett team av aktieanalytiker på Morgan Stanley med fokus på europeiska kapitalvaror samt aktieanalytiker på Bank of America Merill Lynch och Lehman Brothers.

Ben Maslen tillträder sin roll som strategidirektör under sommaren 2017 och blir då en del av Hexagons ledningsgrupp som rapporterar till VD och koncernchef.

För ytterligare information kontakta:
Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB, +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com

Hexagon är en ledande global leverantör av informationsteknologi som ökar produktiviteten och förbättrar kvaliteten inom geospatiala och industriella företagsövergripande applikationer.

Hexagons lösningar integrerar sensorer, mjukvara, industrikunskap och kunders arbetsflöden till intelligenta informationsekosystem som skapar beslutsunderlag. De används inom en rad viktiga industrier.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har cirka 18 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning om cirka 3 100 MEUR. Läs mer på hexagon.com och följ oss @HexagonAB.