• Hexagon/

Hexagons årliga konferens för digitala lösningar, HxGN LIVE 2018, startar idag i Las Vegas

Report this content

Hexagon, en ledande global leverantör av digitala lösningar, öppnar idag sin årliga fyradagarskonferens för digitala lösningar, HxGN LIVE, på The Venetian Hotel i Las Vegas, Nevada, USA. Tusentals människor från branschen kommer att besöka den internationella konferensen som pågår 12-15 juni, för att inspireras och få idéer som accelererar positiv förändring.

Konferensen innehåller en rad spännande och banbrytande teknologier som driver Hexagons strategi inom autonoma anslutna ekosystem (AEC). Strategin syftar till att leverera industrispecifika lösningar som drar nytta av sensorteknologi, mjukvara och dataorkestrering för att skapa en smart digital verklighet, ett tillstånd där data sömlöst sammankopplas genom den fysiska världen till den digitala, med intelligens inbyggd i alla processer.

"HxGN LIVE blir mer och mer spännande för varje år”, säger Ola Rollén, Hexagons vd och koncernchef. ”Konferensen blir allt mer mångsidig och fylld med nya och inspirerande innovationer. Vi är stolta över att välkomna människor från hela världen som driver förändring, vars visionära idéer utvecklar industrier på ett fantastiskt sätt."

Ola Rollén öppnar officiellt konferensen med sitt inledningstal, ”The Big Leap” idag kl 17:30 PDT i the Venetian Ball Room, där han kommer att inspirera deltagarna till att ta ett stort språng mot fullständig digital transformation.

Fem år har gått sedan Hexagon lanserade sin årliga utmärkelse till kunder och partners för deras banbrytande användning av Hexagons teknologier. Årets mottagare av ”Shaping Smart Change Customer Recognition” är: Airstream, Amtrak Police Department, National Institute for Aviation Research, Qingdao National High Tech Industrial Development Zone, Special Operations Solutions, Suzano Papel E Celulose, Toyo Engineering Corporation och York University.

"Kreativitet och beslutsamhet står i centrum för sann innovation," säger Ola Rollén. "Vår utmärkelse Smart Change Recognition hedrar organisationer som använder Hexagons teknologier för att utveckla sina branscher och förändra hur människor arbetar."

De som inte kan delta i HxGN LIVE på plats kan uppleva mycket av vad som händer under konferensen i direktsändning på HxGN TV. Under veckan kan man genom filmer, direktsändningar och uppdateringar följa konferensens sex olika inriktningar – Geospatial, Geosystems, Manufacturing Intelligence, Mining, PPM and Safety & Infrastructure.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB, +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com
Kristin Christensen, Chief Marketing Officer, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Hexagon är en global ledare inom digitala lösningar som skapar autonoma anslutna ekosystem, ett tillstånd där data sömlöst sammankopplas genom den fysiska världen till den digitala, med intelligens inbyggd i alla processer.

Hexagons industrispecifika lösningar drar nytta av domänexpertis inom sensorteknologi, mjukvara och dataorkestrering för att skapa Smart Digital Realities™ som förbättrar produktivitet och kvalitet inom tillverkning, infrastruktur, säkerhet och mobilitetsapplikationer.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har cirka 18 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning om cirka 3 500 MEUR. Läs mer på hexagon.com och följ oss @HexagonAB