Hexagons vd säljer aktier – kvarstår som dedikerad långsiktig aktieägare

Report this content

Hexagons vd och koncernchef Ola Rollén, har sålt 586 500 aktier i Hexagon AB under perioden 6-8 augusti. Ola Rollén kvarstår som dedikerad långsiktig aktieägare och äger efter försäljningen 586 900 aktier, vilket motsvarar en investering om cirka 318 MSEK baserat på stängningskursen den 8 augusti.

"Försäljningen görs av privatekonomiska skäl och jag har inte för avsikt att sälja ytterligare aktier. Mitt kvarvarande innehav i Hexagon är fortfarande min utan jämförelse största privatekonomiska investering. Mitt engagemang och min starka tilltro till Hexagons framtid kvarstår. Vi står inför en mängd spännande möjligheter och jag ser fram emot att fortsätta leda och utveckla Hexagon mot våra strategiska mål”, säger Ola Rollén, vd och koncernchef, Hexagon.

Transaktionen kommer att rapporteras till Finansinspektionen i enlighet med gällande regelverk.

För mer information, kontakta:

Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB, 08-601 26 27, ir@hexagon.com
Kristin Christensen, Chief Marketing Officer, Hexagon AB, +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Denna information är sådan information som Hexagon AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 augusti 2018 kl. 07:00 CET.

Hexagon är en global ledare inom digitala lösningar som skapar autonoma anslutna ekosystem, ett tillstånd där data sömlöst sammankopplas genom den fysiska världen till den digitala, med intelligens inbyggd i alla processer.

Hexagons industrispecifika lösningar drar nytta av domänexpertis inom sensorteknologi, mjukvara och dataorkestrering för att skapa Smart Digital Realities™ som förbättrar produktivitet och kvalitet inom tillverkning, infrastruktur, säkerhet och mobilitetsapplikationer.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har cirka 19 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning om cirka 3 500 MEUR. Läs mer på hexagon.com och följ oss @HexagonAB