Hydraul Syd köper branschkollega

Hydraul Syd köper branschkollega Hydraul Syd AB, dotterbolag till Dacke Hydraulik AB, har förvärvat samtliga aktier i G.L. Hydraulik & Svets AB i Lidköping. G.L. Hydraulik omsätter cirka 7 Mkr och har fem anställda. Företaget bildades 1984 och har sedan starten haft sin inriktning mot eftermarknadsförsäljning av hydraulkomponenter, reservdelar och hydraulslang samt reparationer och fältservice. G.L. Hydraulik har i dag en väl inarbetad marknad i Lidköpings närområde och är i sin kundkrets känt som ett kunnigt och mycket serviceinriktat företag. För Hydraul Syds del är förvärvet ett steg i vår strategi att vidareutveckla vårt affärsområde Service som kräver en lokal förankring för att kunna erbjuda den tillgänglighet och servicegrad som våra eftermarknads- och slutförbrukarkunder har behov av. Ystad den 24 mars 2000 HEXAGON AB (publ) För ytterligare information kontakta: Stefan Holmberg, VD, Hydraul Syd AB, tel 0411 - 690 00 eller 070 - 586 90 20 Börje Vernet, VD, Dacke Hydraulik AB, tel 031 - 748 04 75 eller 0709 - 51 67 82 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00930/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/24/20000324BIT00930/bit0002.pdf