Inbjudan till presentation av Hexagons delårsrapport den 27 oktober

Hexagon publicerar delårsrapporten för tredje kvartalet 2017 fredagen den 27 oktober kl 08:00. Rapporten presenteras av Hexagons vd och koncernchef Ola Rollén vid en telefonkonferens samma dag kl 10:00.

Telefonkonferensen hålls på engelska och sänds på Hexagons hemsida hexagon.com . För deltagande vänligen ring +46 (0)8 5033 6539 (SWE), +44 (0)20 3427 1909 (UK) eller +1 212 444 0896 (US).

Presentationsmaterialet publiceras på Hexagons hemsida där det även går att lyssna till presentationen i efterhand.

För ytterligare information kontakta:
Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB , +46 8 601 26 27, ir@hexagon.com
Kristin Christensen , Chief Marketing Officer, Hexagon AB , +1 404 554 0972, media@hexagon.com

Hexagon är en ledande global leverantör av informationsteknik som driver produktivitet och kvalitet inom geospatiala och industriella applikationer.

Hexagons lösningar integrerar sensorer, programvara, domänkunskap och kundflöden i intelligenta informationsekosystem som levererar värdefull information. De används i ett brett spektrum av viktiga branscher.

Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har cirka 18 000 anställda i 50 länder och en nettoomsättning om cirka 3,1 miljarder Euro. Läs mer på hexagon.com och följ oss på @HexagonAB.