Klargörande angående morgonens pressrelease avseende Ola Rollén

Under tidsperioden som Ola Rollén är häktad, kommer Hexagons CFO och Vice VD Robert Belkic att agera som tillförordnad VD för Hexagon. Som tidigare meddelats i pressreleasen från Ola Rollens advokater är häktningen beräknad att avslutas fredag den 4:e november.

Hexagons styrelse har fullt förtroende för Ola Rollén och han kommer återgå till sin position som VD för Hexagon så snart häktningsperioden är över.

För mer information kontakta:
Johnny Andersson, Advokat med uppdrag som chefsjurist för Hexagon AB, +46 8 601 26 27
Robert Belkic, Chief Financial Officer and Executive Vice President, Hexagon AB, +46 8 601 26 35
Mattias Stenberg, Chief Strategy Officer, Hexagon AB, +44 20 7068 6565
Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB, +46 8 601 26 27,
ir@hexagon.com

Denna information är sådan information som Hexagon AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 31 oktober 2016, kl. 09:10 lokal tid.

Hexagon är en ledande global leverantör av informationsteknologi som ökar produktiviteten och förbättrar kvaliteten inom geospatiala och industriella företagsövergripande applikationer. Hexagons lösningar integrerar sensorer, mjukvara, industrikunskap och kunders arbetsflöden till intelligenta informationsekosystem som skapar beslutsunderlag. De används inom en rad viktiga industrier. Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har mer än 16 000 anställda i 46 länder och en nettoomsättning om cirka 3 000 MEUR. Läs mer på hexagon.com och följ oss @HexagonAB.