Norska myndigheter kommer att släppa Ola Rollén från häktet

Den norska ekobrottsmyndigheten har idag beslutat att inte ansöka om förlängning av Ola Rolléns häktning, relaterad till privata investeringar i ett norskt bolag. Senast den 5 november kommer han att bli släppt. Den rättsliga utredningen kommer att fortsätta men Ola Rollén förnekar starkt anklagelserna mot honom.

"Ola fortsätter att ha mitt fulla stöd. Som jag har sagt tidigare har jag under 16 år av gott samarbete aldrig haft någon anledning att ifrågasätta hans omdöme,” säger Melker Schörling, styrelseordförande i Hexagon.

Ola Rollén återgår till sin position som VD och koncernchef för Hexagon så snart som möjligt. Hexagon återkommer under de närmaste dagarna med ett datum då Ola kommer att vara tillgänglig för frågor.

För mer information kontakta:
Johnny Andersson, Advokat med uppdrag som chefsjurist för Hexagon AB, +46 8 601 26 27
Maria Luthström, Investor Relations Manager, Hexagon AB, +46 8 601 26 27,
ir@hexagon.com

Hexagon är en ledande global leverantör av informationsteknologi som ökar produktiviteten och förbättrar kvaliteten inom geospatiala och industriella företagsövergripande applikationer. Hexagons lösningar integrerar sensorer, mjukvara, industrikunskap och kunders arbetsflöden till intelligenta informationsekosystem som skapar beslutsunderlag. De används inom en rad viktiga industrier. Hexagon (Nasdaq Stockholm: HEXA B) har mer än 16 000 anställda i 46 länder och en nettoomsättning om cirka 3 000 MEUR. Läs mer på hexagon.com och följ oss @HexagonAB.