• HEXPOL/

Bolagsverket har återställt registreringen av Alf Göransson som styrelseledamot

Svea hovrätt har nu beslutat att upphäva Stockholms tingsrätts beslut om att försätta HEXPOL:s styrelseledamot Alf Göransson i konkurs. Bolagsverket har därmed återställt registreringen av Alf Göransson som styrelseledamot i HEXPOL AB.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Gunnarsson, CFO/IR

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsindustrin, energi-, olje-, och gassektorn, tillverkare av medicinteknik, samt OEM-tillverkare av plattvärmeväxlar och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2016 uppgick till 10 879 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 4 400 anställda i elva länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.