• HEXPOL/

HEXPOL AB (publ.) – VD har reducerat sitt aktieinnehav till 1 000 000 HEXPOL B-aktier

Georg Brunstam, VD och Koncernchef i HEXPOL AB (publ.) har reducerat sitt aktieinnehav till 1 000 000 HEXPOL B-aktier efter att ha sålt 861 500 B-aktier.

"I ett skede där det känns rimligt att bredda mina totala investeringar något har jag sålt en del av mitt aktieinnehav i HEXPOL AB. Även efter försäljningen har jag kvar, ett för mig, viktigt och betydande aktieinnehav representerande ett väsentligt värde. Det känns viktigt för mig att göra försäljningen i ett läge då HEXPOL har god tillväxt och en stark balansräkning", säger Georg Brunstam, VD och Koncernchef HEXPOL AB (publ).

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Georg Brunstam
VD och Koncernchef
georg.brunstam@hexpol.com
040-25 46 61

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins- och verkstadsindustrins systemleverantörer, energisektorn samt tillverkare av medicinteknik. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2014 uppgick till 8 919 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 3 900 anställda i elva länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.

Detta pressmeddelande utgör sådan information som HEXPOL AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 juli 2015.