HEXPOL:s årsredovisning för 2013 publicerad

HEXPOL:s årsredovisning för 2013 publiceras idag på hemsidan www.hexpol.com.

I VD-ordet summerar HEXPOL:s VD och Koncernchef Georg Brunstam bland annat:

• År 2013 var ytterligare ett bra år för HEXPOL-koncernen. Vi fortsatte att förbättra våra marknadspositioner på alla våra huvudmarknader och vi förbättrade vårt finansiella resultat ytterligare. Vår strategi med både organisk och förvärvad tillväxt inom våra befintliga områden kombinerat med starka kassaflöden är framgångsrik och ligger fast.

• Förvärven från 2012, Müller Kunststoffe och Robbins, har utvecklats väl under 2013. Müller Kunststoffe har haft en stark omsättnings- och resultatutveckling och integrationen av Robbins har gått snabbare än planerat och Robbins har resultatmässigt utvecklats bättre än plan.

I årsredovisningen redovisar HEXPOL-koncernen, som tidigare, arbetet och resultatet inom hållbarhetsområdet.

Årsredovisningen kan laddas ner på HEXPOL:s hemsida, www.hexpol.com, där även information om anmälan till HEXPOL:s årsstämma den 7 maj finns. Beställning av tryckta exemplar kan göras via HEXPOL:s kommunikationsavdelning, info@hexpol.com.

För ytterligare information kontakta:

Karin Gunnarsson
CFO/IR
+46(0)705-55 47 32

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins- och verkstadsindustrins systemleverantörer, energisektorn samt tillverkare av medicinteknik. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2013 uppgick till 8 036 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 3 400 anställda i tio länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.

Detta pressmeddelande utgör sådan information som HEXPOL AB (publ) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 11 april 2014 kl. 12:00.