• HEXPOL/

HEXPOL:s styrelseledamot Alf Göransson har blivit utsatt för förfalskad konkursansökan

Den 10 juli 2017 blev Alf Göransson försatt i konkurs av Stockholms tingsrätt, utan kontakt innan beslut. Alf Göransson har därmed blivit avförd som styrelseledamot i bolaget enligt Bolagsverkets formella rutiner.

Tingsrättens beslut är grundat på en förfalskad ansökan i vilken Alf Göransson begär sig själv i konkurs. Händelsen har polisanmälts och konkursbeslutet har överklagats till hovrätten. Den av tingsrätten utsedde konkursförvaltaren är vidtalad och uppger att han kommer att tillstyrka överklagandet av konkursbeslutet, som därmed förväntas undanröjas. Även Bolagsverkets beslut om avförande kommer att överklagas. Om konkursbeslutet senare upphävs efter överklagande, ankommer det dessutom på Bolagsverket att återställa den tidigare registreringen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Gunnarsson, CFO/IR

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsindustrin, energi-, olje-, och gassektorn, tillverkare av medicinteknik, samt OEM-tillverkare av plattvärmeväxlar och truckar. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2016 uppgick till 10 879 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 4 400 anställda i elva länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.