Inbjudan till presentation av HEXPOLs delårsrapport Q2 den 23 juli

HEXPOL publicerar delårsrapporten för det andra kvartalet 2009 torsdagen den 23 juli kl 12:00. Rapporten presenteras av HEXPOLs VD och koncernchef Georg Brunstam samt finansdirektör Urban Ottosson vid en telefonkonferens den 23 juli kl 13:00. Var vänlig ring 020-21 30 91 och ange möteskod 917 840 för att delta i konferensen. Rapporten och presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängliga på www.hexpol.com kl 12:00 den 23 juli. För vidare information kontakta; Georg Brunstam VD och Koncernchef 0708-55 12 51 Urban Ottosson Finansdirektör 0767-85 51 44

Om oss

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymer compounds (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak den globala fordons- och verkstadsindustrins systemleverantörer, bygg- och anläggningsindustrin, energi-, olje-, och gassektorn, tillverkare av medicinteknik, samt OEM-tillverkare av plattvärmeväxlar och truckar. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.