Jan Wikström – Ny president HEXPOL Gaskets

Jan Wikström har utsetts till President för HEXPOL Gaskets och HEXPOL Profiles inom HEXPOL-koncernen. Nuvarande chef Lars-Åke Bylander kommer på egen begäran att lämna HEXPOL-koncernen för uppgifter inom annan industriell verksamhet.

Vi tackar Lars-Åke Bylander för fina insatser under sina 15 år i koncernen.

Jan Wikström behåller sin nuvarande befattning som President för HEXPOL Wheels och medlem i HEXPOL:s koncernledning.

För mer information kontakta:

Georg Brunstam, VD och Koncernchef
Tel: +46 (0)40-25 46 61

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins- och verkstadsindustrins systemleverantörer, energisektorn samt tillverkare av medicinteknik. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2014 uppgick till 8 919 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 3 900 anställda i elva länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.

Detta pressmeddelande utgör sådan information som HEXPOL AB (publ.) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 26 maj 2015.