Styrelsen föreslår en aktiesplit 10:1

Styrelsen för HEXPOL AB (publ.) föreslår, i syfte att underlätta handeln med bolagets noterade aktier på Nasdaq Stockholm, att årsstämman 2015 beslutar om en uppdelning av aktier enligt följande.

- Att öka antalet aktier i bolaget genom att varje aktie, oavsett serie, delas upp i tio (10) aktier av motsvarande serie (aktiesplit 10:1).

- Att bestämma avstämningsdag för uppdelningen av aktierna till den 19 maj 2015.

Styrelse föreslår också årsstämman att anpassa gränserna för antalet aktier, § 4 andra och tredje styckena i bolagsordningen, för att kunna genomföra den föreslagna aktiespliten.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Karin Gunnarsson, CFO/IR

HEXPOL är en världsledande polymerkoncern med starka globala positioner inom avancerade polymera blandningar (Compounding), packningar för plattvärmeväxlare (Gaskets) samt hjul i plast och gummimaterial för truck- och länkhjulsapplikationer (Wheels). Kunderna är i huvudsak OEM-tillverkare av plattvärmeväxlare och truckar, den globala fordonsindustrins- och verkstadsindustrins systemleverantörer, energisektorn samt tillverkare av medicinteknik. Koncernen är organiserad i två affärsområden, HEXPOL Compounding och HEXPOL Engineered Products. HEXPOL-koncernens försäljning 2014 uppgick till 8 919 MSEK. HEXPOL-koncernen har cirka 3 900 anställda i elva länder. Ytterligare information finns på www.hexpol.com.

Detta pressmeddelande utgör sådan information som HEXPOL AB (publ.) kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 mars 2015.