• Hifab Group AB/

Hifab vinner stort uppdrag - ”Entreprenadledningsorganisation Förbifart Stockholm – delprojekt Kungens kurva”

Hifab har vunnit ett stort uppdrag - ”Entreprenadledningsorganisation Förbifart Stockholm – delprojekt Kungens kurva”. Förbifart Stockholm är en ny sträckning för E4 väster om Stockholm som ska förenkla vardagen och skapa möjligheter för fortsatt utveckling i en starkt växande region. Leden binder samman de norra och södra länsdelarna, avlastar Essingeleden och innerstaden och minskar sårbarheten i Stockholms trafiksystem. Uppdraget för Hifab stäcker sig ca 10 år framåt med en uppskattad budget på 80-100 MSEK. Beställare är Trafikverket.

kontakta CEO Jeanette Saveros

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 430 medarbetare fördelade på 18 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 460 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.