Jeanette Saveros ny vd på Hifab

Jan Skoglund lämnar efter sommaren över VD-skapet i Hifab Group AB till Jeanette Saveros.

Jeanette som idag är affärsområdeschef i Hifab kommer per första september att överta befattningen som koncernchef.

Jan, som lämnar sin tjänst på egen begäran, kvarstår således som VD fram tom 31/8-2012, han stannar i företaget som senior projektledare och kommer bl.a. att engagera sig i projekt där Nya Karolinska Solna och Hifabs uppdrag som Oberoende Besiktningsman utgör grunden.

Hifab har under de senaste åren arbetat hårt med förbättringar och effektiviseringar, och är nu väl rustade att växa såväl organiskt som genom förvärv. Jeanette har varit i Hifab sedan 2005 och verkat som projektledare, avdelningschef och under de senaste fem åren som affärsområdeschef. ”Hon är genom arbetet i ledningsgruppen väl förtrogen med företagets alla delar och ytterst lämplig att fortsätta Hifabs utveckling.”, säger Anders Eriksson ordförande i Hifab Gruop AB.

kontakta CEO Jan Skoglund

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling och optimering av kundens resurser. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 400 medarbetare fördelade på 16 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 400 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.