LARS JOHANSSON NY LEDAMOT I HIFABS STYRELSE

Lars Johansson valdes in som ny ledamot i Hifabs styrelse vid Årsstämman den 15 maj.

Lars Johansson, har 35 års erfarenhet inom bygg- och fastighetsbranschen och är för närvarande egen konsult inom Bygg och fastigheter.
Lars huvudsakliga arbetslivserfarenheter: Skanska 1976-1986, Piren/Rodamco/Unibail-Rodamco 1986-2013, VD i Unibail-Rodamco Norden i 10 år, samt Styrelseordförande i 4 år.
Andra väsentliga uppdrag: Styrelseledamot Intrepenör, SIPA samt AIK Hockey. Medlem av Investeringskommittén i Mengus och Fullmäktige Stockholms Handelskammare.
Utbildning: Master of Science, Väg och vatten, KTH 1978.

Styrelsen ser fram emot sitt fortsatta arbete med att utveckla Hifabs verksamhet tillsammans med Lars.

kontakta CEO Jeanette Saveros

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 430 medarbetare fördelade på 18 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 460 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.