Rättelse - Thalamus Networks inleder offensiv i bredbandskriget

Thalamus Networks inleder offensiv i bredbandskriget I dagarna ger sig Thalamus Networks AB (fd Advantech) in i bredbandskriget genom sin reklamkampanj "Intelligenta bredbandslösningar". Företaget har levererat bredbandstjänster sedan 1996 och var därmed det första bredbandsföretaget i Sverige. Nu går Thalamus in i offensiv fas med siktet inställt på att bli det första bredbandsföretaget på börsen. Thalamus Networks, tidigare Advantech, har levererat bredbandsbaserade IT- tjänster till svenska fastighetsägare sedan 1996. Redan idag använder flera tusenhushåll Thalamus bredbandstjänster. Företaget, som fram till nu utvecklat sin teknik i skymundan, ger sig i dagarna in i bredbandskriget genom sin reklamkampanj "Intelligenta bredbandslösningar". - Thalamus var först i Sverige med att faktiskt installera bredbandstjänster. Vi sitter på kompetens och erfarenhet som ingen annan i branschen kommer i närheten av. Det är hög tid att berätta för en bredare publik vad det är vi faktiskt gör, säger Thalamus Networks VD Jan Tidelius. - Vi kommer att fortsätta med det som är bäst på, nämligen att utveckla tekniskt överlägsna bredbandslösningar till bostäderna. Under våren lanserar vi Europas första bredbandsportal, men vi vill vi inte dra hela lasset själva när det gäller att fylla bredbanden med kreativt innehåll. Vi väntar otåligt på att fler aktörer ska blir mer kraftfulla i sina visioner när det gäller att fylla rören med innehåll, fortsätter Jan Tidelius. Thalamus befinner sig i ett expansivt skede med siktet inställt på att etablera sig som en signifikant aktör på den växande bredbandsmarknaden i Norden. Thalamus avser att ansöka om notering på O-listan för inträde vid OM Stockholmsbörsen under andra eller tredje kvartalet i år. Thalamus räknar därmed med att bli det första bredbandsföretaget på börsen. Aktierna handlas tills vidare genom Matteus Fondkommission. Fakta: Thalamus Networks AB (www.thalamus.se) är en självständig aktör inom det snabbt växande området för bredband. Bolaget erbjuder marknadens mångsidigaste bredbandstjänst kallad Thalamus®. Den innehåller Internetuppkoppling som tillgodoser kraven för såväl den vanlige surfaren som den mest avancerade distansarbetaren. Samtidigt är Thalamus Networks AB ensamt om att kunna tillgodose fastighetsägarens behov av energistyrning, information, media och telefoni. Thalamus® levereras över optisk fiber, kabel-TV samt Ethernet (LAN) och inom en snar framtid också via trådlösa förbindelser. Thalamus Networks AB befinner sig i en stark expansionsfas och har idag kontor i Ängelholm, Malmö, Halmstad, Göteborg och Stockholm. Företaget har varit leverantör till Sveriges fastighetsägare sedan starten 1987. Thalamus Networks AB omsätter idag cirka 50 Mkr och har cirka 30 anställda. För ytterligare information, vänligen kontakta: Jan Tidelius, VD Thalamus Networks, Tel 08-601 31 60, Mobil 0705-525626, E-post jan.tidelius@thalamus.se Thomas Rebermark, Marknadschef Thalamus Networks, Tel 08-601 2174, Mobil 0703-240193, E-post thomas.rebermark@thalamus.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/09/20000309BIT00250/bit0002.pdf

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic Holding AB.