Thalamus får kontrakt på kommunikationslösningar till Ängelholms Kommun.

Thalamus får kontrakt på kommunikationslösningar till Ängelholms Kommun. Thalamus Networks dotterbolag EKTV AB har tecknat ett 6-årigt kontrakt med Ängelholms kommun avseende kommunikation mellan kommunens alla förvaltningar och skolor. Thalamus/EKTV skall under avtalstiden tillgodose kommunens hela behov av kommunikation mellan alla förvaltningar och skolor. Thalamus kan genom sitt väl utvecklade optofiber-nät inom tätorten Ängelholm samt mellan Vejbystrand, Hjärnarp, Munka-Ljungby och Strövelstorp ge Ängelholms kommun en hög servicegrad. Vi är mycket glada och stolta för detta förtroende och kan samtidigt blicka tillbaks på ett mångårigt samarbete med Ängelholms Kommun som givit förutsättningarna för denna kvalificerade tjänst med stora krav på övervakning och tillgänglighet, säger P-O Andersson, CTO vid Thalamus Networks AB och vd för EKTV. Ängelholms Kommun var tidigt ute med att satsa på kommunikations- lösningar för eget bruk. Redan 1993 fick EKTV AB sitt första uppdrag från Ängelholms Kommun att leverera en kommunikation över optofiber. Det är viktigt för oss att vår leverantör kan ge en hög service till våra medarbetare, säger Hans Wallmark, Kommunalråd Ängelholms Kommun. Thalamus/EKTV är duktiga på detta område och är en bra partner med tanke på den snabba utveckling som kommunikationsområdet befinner sig i. Thalamus Networks AB (www.thalamus.se) tillgodoser nätägares, företags och kommuners behov av Internet, energistyrning, portaler, passagesystem och telefoni. Thalamus® tjänster levereras över optisk fiber, kabel-TV, Ethernet (LAN) samt trådlöst. Thalamus Networks är noterat på stockholmsbörsens O-lista. För vidare information kontakta P-O Andersson, VD Engelholms Kabel-TV AB. Tel 0431-445400, e-post po.andersson@thalamus.se Hans Wallmark, Kommunalråd Ängelholms Kommun. Tel 0431-87000, e-post hans.wallmark@kommun.engelholm.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT01170/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT01170/bit0003.pdf

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 12 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic Holding AB.