Thalamus levererar ny energitjänst

Thalamus levererar ny energitjänst Med Thalamus nya tjänst Thalamus Energyservice kan man från valfri Internetuppkopplad dator bevaka energistyrningssystem i fastigheter. Två nöjda kunder - ABB Contracting i Helsingborg samt Helsingborgs Automatikkontroll - kan redan vittna om tjänstens fördelar. Eftersom Thalamus sköter driften av Thalamus Energyservice slipper kunderna göra egna investeringar i hårdvara och personal, samtidigt som driftsäkerheten blir mycket högre. ABB Contracting har använt systemet sedan november 2000. - Thalamus system breddar det tjänsteutbud vi erbjuder våra kunder och underlättar för oss att koppla in fler system som ska övervakas, säger Peter Andersson, servicetekniker på ABB Contracting. Förutom möjlighet att bevaka och ändra på inställningar från en valfri Internetuppkopplad dator kan man också styra larmförmedling via tjänsten. Olika typer av larm kan automatiskt styras till rätt person via e-post, mobiltelefon, sms eller fax. - Vi har nära kontakt med fastighetsbranschen och vet att detta är en efterlängtad tjänst, säger Thomas Rebermark, Marknadschef på Thalamus. Vår tjänst underlättar och effektiviserar övervakningen och skötseln av energisystemen, samtidigt som man har kvar kontrollen över fastighetsdriften. För vidare information kontakta Thomas Rebermark, Marknadschef Thalamus Networks. Tel 08-691 09 07, mobil 0703-240109, e-post thomas.rebermark@thalamus.se Mikael Björk, regionchef på ABB Contracting, Peter Andersson, servicetekniker på ABB Contracting. Tel 042-378100, e-post mikael.bjork@se.abb.com Rune Pape, VD för Helsingborgs Automatikkontroll, tfn 042-214170, rp@hakab.nu ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00310/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/12/20010212BIT00310/bit0002.pdf

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic Holding AB.