Thalamus Networks fokuserar sina insatser.

Thalamus Networks fokuserar sina insatser. Thalamus Networks AB inleder en fokusering av sina resurser till väst och sydsverige där bolagets största kundunderlag och marknad inom Internet idag finns. Det innebär bl a att förhandlingar om driftinskränkning vid kontoret i Stockholm har inletts. Thalamus etablerade verksamhet inom fastighetsautomation berörs inte av beslutet och skall med oförminskad kraft fortsätta också ifrån Stockholmskontoret. Beslut är påkallat av rådande marknadssituation och målet att Thalamus snarast skall nå lönsamhet. Vi koncentrerar oss nu på att utveckla våra befintliga kunder samt marknaderna i väst och sydsverige. Thalamus skall komma stärkt ur denna period av oro på marknaden säger vd Jan Tidelius. Det har visar sig mer och mer att det är den unika kombinationen av fastighetsautomation och bolaget som ISP som långsiktigt kommer att bära frukt, fortsätter Jan Tidelius. 6 st av bolagets knappt 40 personer berörs av åtgärden. För vidare information kontakta Jan Tidelius, VD Thalamus Networks. Tel 08-691 09 08, mobil 0705-525626 e-post jan.tidelius@thalamus.se Jan Norman Finaschef Thalamus Networks tel 08-691 09 10, mobile 0705 44 95 08 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00100/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/15/20011015BIT00100/bit0001.pdf

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic AB.