Hilding Anders AB har tecknat avtal om försäljning av aktier i Billerbeckgruppen. Hilding Anders AB har tecknat avtal om försäljning av Billerbeck gruppen med ledningen för företaget och DZ-Equity. Billerbeck grundades redan 1921 i Wuppertal i Tyskland. Billerbeck har från sin start tillverkat täcken och kuddar av hög kvalitet. Idag består Billerbeckgruppen av enheter i Schweiz, Tyskland och Ungern samt ett försäljningskontor i Österrike och omsätter totalt ca. 350 MSEK. Hilding Anders blev 2001 ägare till Billerbeckgruppen i samband med förvärvet av Slumberland gruppen. -Hilding Anders kärnverksamhet är att tillverka och sälja sängar och madrasser. Billerbeck tillverkar huvudsakligen kuddar och täcken vilket inte utgör "core products" för koncernen: säger Hilding Anders koncernchef Anders Pålsson. I samband med avyttringen behåller Hilding Anders rätten att tillverka sängar och madrasser under varumärket "billerbeck" 15 år framåt. HILDING ANDERS AB RÖNNOWSGATAN 10, 252 25 HELSINGBORG TELEPHONE +46 (0)42-38 77 00 FAX +46(0)42-38 77 01 REG.No. 556546-5589 For further information, please contact: Peter Sturm, Information Manager, Hilding Anders, phone +46-(0)42-38 77 14 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00550/wkr0002.pdf