Hilding Anders International förvärvar Renault

Hilding Anders International har idag träffat avtal om förvärv av samtliga aktier i Créations André Renault SAS, som är en av Frankrikes mest välrenommerade sängtillverkare. André Renault kommer att ingå i Hilding Anders-koncernen från januari 2005. André Renault är ett av Frankrikes ledande premium varumärken och marknadsledande inom segmentet ställbara sängar och madrasser. André Renaults huvudkontor och produktionsanläggning är belägna i St. Gildas-des-Bois i Bretagne. André Renaults prognostiserade omsättning för verksamhetsåret 2004 uppgår till EUR 35 miljoner och företaget har ca 200 anställda. Bolaget har, under ledning av familjen Renault, visat en stark utveckling de senaste åren. André Renaults försäljning riktar sig till sovrumsbutiker och till den oberoende möbelhandeln i Frankrike. Till ny VD för André Renault utses Thierry Guichon, nuvarande försäljningsdirektör i företaget. Förvärvet av André Renault är ett led i Hilding Anders Internationals tillväxtstrategi att öka närvaron i södra Europa. ”Vi fullföljer vår strategi och det känns bra att få ytterligare ett starkt varumärke i vår portfölj. Den franska marknaden är en av de största i Europa och vi markerar vår position som marknadsledare i Europa genom förvärvet av André Renault” säger Hilding Anders Internationals koncernchef Anders Pålsson. Malmö 2004-12-02 Anders Pålsson VD och Koncernchef For further information, please contact: Peter Sturm, Information Manager, Hilding Anders AB, phone +46-(0)40-665 67 14