Försäljningen av HIOD One inleds idag

Report this content

Som första återförsäljare i Sverige öppnar Cykelmagneten i Falkenberg idag sin försäljning av HIOD One.

Pressmeddelande, 30 maj, 2012: HIOD One finns nu att köpa hos Cykelmagneten i Falkenberg eller online i deras webbutik på www.cykelmagneten.se.

”Försäljningsstarten av HIOD One har nu inletts. Produkten har fått ett stort gensvar internationellt på grund av sitt innovativa sätt att möta cyklisters kommunikationsbehov. Förutom funktionerna att kunna prata över Bluetooth med sina cykelkompisar, styra sina mobilsamtal och strömma musik innebär de nya cykeldatorfunktionerna att Free2move siktar på att göra HIOD One till den enda elektronikprodukt som en cyklist behöver ” säger Per-Arne Wiberg, VD på Free2move, företaget som står bakom HIOD One.

Försäljningen inleds nu runt om i världen. Distributörerna Sports Nut och intercycle har lagt sina första orders och deras återförsäljare i Tyskland, Österrike, Schweiz och Liechtenstein kommer att ha HIOD One i sina butiker med start nästa vecka. Idag har även Bikemania i USA lagt upp HIOD One i sin onlinebutik, www.bikemania.biz. I Italien startar nu även ett team av säljagenter försäljningen av HIOD One till cykelbutiker runt om i landet. Mer information om HIOD One finns på www.hiodsports.com.

Louise Wandel, sälj-och marknadsansvarig för Hiodsports på Free2move
louise.wandel@hiodsports.com
eller +46 702 207892.

Om Free2move