HiQ I SAMARBETE MED VARMA – LEDAREN INOM TJÄNSTEPENSION I FINLAND

HiQ hjälper Varma att förenkla uppföljningen av arbetsförmåga, detta genom utvecklandet av nya webbtjänster. Varma är den största tjänstepensionsförvaltaren och privata placeraren i Finland.

HiQ valdes som partner för sin kompetens och flexibilitet och samarbetet omfattar IT-tjänster hela vägen från konceptutveckling till underhåll.

- Arbetsmiljöledning är målstyrt och fungerar som stöd för bolagsstrategi. På Varma förstår och förutser vi våra kunders behov, och vi erbjuder innovativa verktyg och förhandsinformation inom arbetsmiljöledning och uppföljningen av arbetsförmåga. I projektet behövde vi en partner med kunskap inom såväl design och användbarhet som tekniskt förverkligande, säger Johanna Kemppinen, utvecklingschef på Varma.

HiQ har under de senaste åren stärkt sin position som en ledande IT-partner inom finansindustrin i Norden. HiQ har skapat många framstående tjänster inom området, både för företag och privatpersoner. HiQ har till exempel utvecklat mobila betaltjänsten Swish och S-Gruppens mobila banklösning S-mobil. Med Varma-samarbetet breddar HiQ sin verksamhet inom finans och försäkringar.

- Att kunna följa upp arbetsförmåga blir allt viktigare i alla branscher, och med de rätta digitala tjänsterna kan vi förenkla löntagarnas vardag. Vi har sett fram emot det här samarbetet och är stolta över Varmas förtroende. Vi ser fram emot att få bidra med vår breda kunskap och erfarenhet, och förbättra för både Varmas anställda och kunder, säger Jukka Rautio, VD för HiQ Finland.

Jukka Rautio, VD, HiQ Finland, tel +358 40 827 1142

Laura Manninen, tf Informationschef HiQ, tel. +46 734 481 317

HiQ förenklar och förbättrar livet för människor genom lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se