HiQ NOMINERAT TILL ÅRETS BOLAG

HiQ är nominerat till Årets Bolag i Regis stora undersökning av bolagen på Stockholmsbörsen. Nomineringen är ett kvitto på att HiQs långsiktiga arbete med att ge rätt information på rätt sätt fungerar bra.

Den 22 november delar Regi ut priser efter sin omfattande undersökning IR Nordic Markets. HiQ är nominerat i kategorin Årets Bolag på Mid Cap efter att cirka 700 analytiker svarat på den enkät som skickats ut. De analytiker som följer HiQ har utvärderat bolaget utifrån den upplevda kvaliteten hos till exempel hemsida, årsredovisning, kvartalsrapporter, personliga möten och kompetens hos personer i ledande befattning i organisationen.

- Vi är så klart väldigt stolta över att vara nominerade till det här priset. Att ha en tydlig och korrekt information om HiQ är viktigt för oss. Nomineringen stärker vårt redan starka varumärke ytterligare, säger Fredrik Malm, Ekonomichef och IR-ansvarig på HiQ.

HiQ börsintroducerades 1999 och har sedan dess mottagit flera priser och utmärkelser. När tidningen Veckans Affärer delade ut pris till Årets Bästa IT-konsultbolag vann HiQ det priset flera år i rad. HiQ har tidigare vunnit Regis priser för bästa bolag, VD och IR-ansvarig på Nasdaq OMX Mid Cap. Förra året vann HiQ pris för bästa IT-projekt i Finland tillsammans med kunden Kuusakoski.

- Vi gillar så klart att vinna priser och har samlat på oss en fin prissamling genom åren. I år har vi nominerats till Svenska Designpriset, vunnit Cut the wire awards och nu nomineras vi till Regis prestigefulla pris som Årets Bolag. Vi tar vårt börskontrakt på största allvar och blir glada när vi ser att vårt arbete uppskattas av analytikerna, säger Lars Stugemo, VD och Koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Fredrik Malm, Ekonomichef och IR-ansvarig. +46 8 588 90 000

Peter L. Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 8 588 90 000, +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se