HiQ VINNER RAMAVTAL HOS VOLVO CARS

HiQ vinner ramavtal inom området e-learning hos Volvo Cars (VCC). Ramavtalet är ännu ett bevis på HiQs starka utveckling inom webb & mobilitet.

- HiQ har mer än 10 års erfarenhet av att bygga digitala pedagogiska produktioner. Bara det senaste året har vi producerat 20 e-utbildningar till näringsliv och offentlig sektor. Dessa genererar över 250 000 utbildningstillfällen och våra kunder tillgodogör sig nära 400 000 timmar av träning genom dessa utbildningar. E-learning blir en allt viktigare del av vårt erbjudande inom webb & mobilitet, säger Linus Bille, Konsultchef på HiQ Göteborg.

Ramavtalet innefattar att träna partners, nationella säljbolag, återförsäljare, verkstäder med mera vid exempelvis produktlanseringar, processförändringar och nya säkerhetsföreskrifter.

- HiQ har lång erfarenhet från både fordonsindustrin och webb & mobilitet inklusive e-learning, vilket bidrog till vårt val. Vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete för att skapa en bra inlärningsprocess för våra partners, säger Jan Rutgerson på VCCs kompetensutvecklingsenhet MSS Competence Business Development.

- Webb & mobilitet är ett område där vi växer oss allt starkare. Vår uppgift är att förenkla och förbättra människors liv och vad är inte bättre än att göra det genom nyskapande digitala utbildningar? Vi tackar för förtroendet att stärka kompetensen hos VCCs partners ytterligare, säger Lars Stugemo, VD och Koncernchef på HiQ.

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Linus Bille, Konsultchef HiQ Göteborg tel. +46 31 743 91 00

Peter Lindecrantz Häggström, Informationschef HiQ, tel. +46 704 200 103

HiQ förenklar och förbättrar med högteknologiska lösningar inom kommunikation och mjukvaruutveckling. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 1 300 anställda och har kontor i Norden och i Ryssland. HiQ är noterat på NASDAQ OMX Stockholm Mid Cap. För mer information besök www.hiq.se