HiQ VINNER RAMAVTAL MED GÖTEBORGS STAD

HiQ vinner ramavtal med Göteborgs stad i fem av sex möjliga kategorier när staden upphandlar konsulttjänster. De vunna kategorierna är Verksamhetsutveckling, Systemutveckling & Förvaltning, Ledning & Styrning, Infrastruktur & Kommunikation, samt Geografiska Informationssystem.

Ramavtalet löper på två år med option på förlängning och innefattar även kringliggande kommuner *. HiQ har lång erfarenhet från samtliga tilldelade områden och är en erfaren partner i omfattande och utmanande IT-projekt. Inom offentlig sektor har HiQ hjälpt många verksamheter att effektivisera och modernisera sin IT-verksamhet.

- Vi är mycket stolta och glada över tilldelningen. Att få vara med i utvecklingen av framtidens moderna och högteknologiska Göteborg med omnejd känns som ett riktigt hedersuppdrag, säger Jerker Lindstén på HiQ.

HiQs kompetens från andra branscher och organisationer kommer att komma väl till hands i den framtida utvecklingen av staden Göteborg, då kompetensöverföring är en viktig del i moderniseringen och en framgångsformel för HiQ i omfattande IT-projekt.

- Vår drivkraft är att göra människors vardag enklare och bättre. Vi har gjort det i många år och ser fram emot att fortsätta bidra till att förenkla i detta spännande segment och för alla människor som bor och verkar i Göteborg, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef på HiQ.

*Göteborgsregionens kommunalförbund samt ISGR & Meritea. Räddningstjänsten Ale kommun, Härryda kommun, Härryda Energi och Härryda elhandel. Kungälvs kommun, Lerums kommun inklusive kommunala bolag. Lilla Edets kommun. Mölndals stad samt Mölndals Energi. Partille kommun. Stenungsunds kommun. Tjörns kommun, Tjörns bostad, Tjörns miljö, hamnar med flera. Öckerö kommun inklusive kommunala bolag

Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel. +46 8 588 90 000

Jerker Lindstén, VD HiQ Göteborg, tel. +46 76 880 06 00

Peter Lindecrantz, Informations- och marknadschef, HiQ, tel. +46 704 200 103