Jörgen Nyström tar över som Hobby-vd ”Stolt att få leda en av branschens största”

Report this content

Jörgen Nyström, projektledare för Elmia Husvagn Husbil, har rekryterats till Hobby Fritid för att under 2018 bli företagets vd.
– Jörgen börjar sin anställning hos oss efter sommaren för att initialt ansvara för verkstad och försäljning i Tenhult. Till sommaren nästa år tar Jörgen över vd-rollen efter mig, berättar Mats Svensson, som har lett Hobby Fritid sedan 1994.

Det blir en rekrytering från branschen när Mats Svensson kliver av som vd för Hobby Fritid i Tenhult. Jörgen Nyström, som sedan 1999 haft ansvaret för den stora branschmässan Elmia Husvagn Husbil, har utsetts till Mats efterträdare.
– Efter 18 fantastiska år inom mässbolaget Elmia känner jag att det ska bli väldigt spännande att ta ett nytt steg i karriären. Jag är stolt över att få leda ett av marknadens största och starkaste varumärken, säger Jörgen, och tillägger:
– Jag vet vilken otrolig resa Mats har gjort med Hobby. Från att ha varit ett marginal-fabrikat på den svenska marknaden har Mats lett arbetet med stor framgång och befäst Hobby som ett av marknadens största varumärken i Sverige. Min uppgift blir att tillsammans med övriga medarbetare fortsätta den lyckosamma resan för Hobby.

Hobby Fritids verksamhet består av två delar. Dels är företaget generalagent för både Europas största husvagnstillverkare, tyska Hobby, och Elnagh, en av Europas mest sålda husbilar. Dels fungerar företaget som återförsäljare av nämnda varumärken i Jönköping-regionen.
Anläggningen i Tenhult är en av Sveriges största anläggningar omfattande administration, försäljning, tillbehörsbutik, centrallager för reservdelar och en stor verkstad och servicedel.

Till sommaren 2018 lämnar du en bransch som du har jobbat i under 44 år. Hur känns det?
– Det har på många sätt varit en häftig resa. Att få leva och verka i en bransch i med- och motgång under så många år har varit oerhört lärorikt. Hobbys framgångar är frukten av ett lagarbete med duktiga medarbetare här i Tenhult och inte minst ute hos våra återförsäljare runt om i landet. Valet av Jörgen som min efterträdare känns väldigt bra. Jag önskar stort lycka till!

Mats Svensson, VD Hobby Fritid, 0708-174820 • mats.svensson@hobbyfritid.se

Jörgen Nyström, 0703-65 40 99