Laddat modellprogram från Hobby 2018

Report this content

Hobby har presenterat sitt modellprogram för jubileumsåret 2018. Totalt omfattar det 56 olika modeller i alla tänkbara storlekar och med en mängd olika planlösningar och utrustningar.
– Framför allt är det ett modellprogram med smarta lösningar, från golv till tak, säger Håkan Jägmar, koordinator på Hobby Sverige.

Vi börjar med att presentera fem modeller som förväntas falla svenska kunder väl i smaken.

Hobby 515 UHK De Luxe

En barnkammarvagn med våningssäng. Bak finns den stora dubbelsängen som fälls ner från taket – så kallad drop down-lösning – över sittgruppen. Barnen har alltid tillgång till sin våningssäng och de vuxna får enkelt tillgång till sin genom ett knapptryck. Vagnen är 5,15 lång (innermått) och är extremt välplanerad. Sju bäddar kan lösas i vagnen.

Hobby 460SFf Excellent

Den här vagnen känns som den är byggd för paret som älskar att resa runt. Vagnen mäter 460 centimeter (innermått), är väldigt välplanerad med ett öppet kök, stor toalett och en rymlig sovdel. Har man en mindre dragbil är det här en mycket lämplig vagn.

Hobby 560 LU och Hobby 560 KFU i Excellent/Prestige-serien

En av Hobbys storsäljare i Sverige har de senaste åren varit Hobby 560 UL. Men nu har den fått en ersättare. En riktigt bra vagn har blivit ännu bättre!
Efter önskemål från marknaden har nu Hobby flyttat sittgruppen framtill i vagnen med härligt ljusinsläpp från panoramafönstret. Långbäddarna har i stället placerats baktill.
Vagnen kommer också att komma i en variant som heter Hobby KFU. Planlösningen blir i stort den samma, men långbäddarna ersätts med dubbelsäng och en våningssäng.

Hobby 720 KWFU Prestige

Hobbys allra största vagn som också är planerad för den som vill ha en rymlig vagn att bo och leva i året runt. Vagnen kan fås med Aldes vattenburna värme vilket är en garanti för jämn och skön innetemperatur även om det är iskall vinter utanför dörren.
Direkt innanför dörren finns en uppvärmd instegsgarderob med plats för ytterkläder.
Längst fram i vagnen sitter man gärna i den stora soffgruppen och njuter av utsikten genom panoramafönster. I direkt anslutning finns ett öppet och välutrustat kök.

– Med ett antal mindre justeringar har vi nu förfinat våra vagnar med optimerad nordisk prestanda. Vattenburen golvvärme och uppvärmd instegsgarderob är långt ifrån vad alla har behov av. Men att vi kan erbjuda det ser vi som ett stort plus. Jag vågar påstå att det modellprogram vi presenterar för 2018 är det bästa vi haft någonsin, säger Håkan Jägmar.

För mer information, kontakta:

Mats Svensson, VD Hobby Fritid • 0708-17 48 20 • mats.svensson@hobbyfritid.se

Håkan Jägmar, Koordinator Hobby Fritid • 036-916 41 • hakan.jagmar@hobbycaravan.se

Hobby Fritid i småländska Tenhult är generalagent för Sveriges och Europas mest sålda husvagn – Hobby. I Tenhult finns administration, centrallager, tillbehörsbutik, verkstad samt försäljning till konsument. Hobby Fritid är också generalagent för Elnagh husbilar. Hobby är världens största tillverkare av husvagnar och har sin fabrik i Fockbek, Tyskland. Företaget grundades 1967.

Taggar: