Ett avgörande är nära – nu kommer sista delen av Samvetsmakaren som ljudbok

Det finns intelligent liv utanför vår egen värld. Kan de bota den digitala pest som nu sprids i imperiet? Eller har de tvärtom orsakat den?

KG Johansson är tillbaka med den tredje och sista delen i Samvetsmakaren, som nu ges ut som ljudböcker av Hoi Förlag.

Människan har för första gången stött på andra intelligenta varelser. Men efter ett kort samarbete vid en exploderande nova har varelserna dragit sig tillbaka och reagerar inte längre på kontaktförsök. Aly försöker få kontakt med dem, dels för att det är hans enda sätt att nå sin älskade Masya, dels för att den digitala pest som nu sprids i imperiet kan botas av varelserna, eller har orsakats av dem.

Detta är premissen i den sista delen av den prisbelönade Samvetsmakaren-serien, som bär undertiteln Omega. Tidigare har Samversmakaren släppts i ett enda band i tryckt form, men finns nu som tre olika ljudböcker, inlästa av skådespelaren Magdi Saleh.

"Författaren målar skickligt en framtidsvärld som fångar läsaren ... Det här är en riktigt bra science fiction-bok", skrev Clas Svahn i sin recension i BTJ-häftet.

Peter Öberg i Spektakulärt, som tidigare gett Samvetsmakaren pris för Bästa science-fiction-roman, skrev att boken ”är en rik, välskriven och belönande berättelse som bör uppskattas av dom flesta läsare."

KG Johansson är författare och Sveriges första professor i rockmusik. Han är utbildad inom musik i Hollywood och har en imponerande utgivning bakom sig som författare av både musikböcker och science fiction. Numera är han författare på heltid.

Utkommer 5 februari.

Nu kommer den sista delen av den prisbelönade Samvetsmakaren som ljudbok

En rik, välskriven och belönande berättelse som bör uppskattas av de flesta läsare.
Peter Öberg, Spektakulärt