Lär dig bli mer tydlig med hjälp av en praktisk handbok i ledarskap

Leder du en verksamhet och vill göra skillnad – i stället för att bara snacka?

Nu kommer Sluta snacka skit – våga provocera för bättre ledarskap, en praktisk handbok för dig som kan, vill och vågar.

– Man skulle kunna kalla oss för framtidsförberedare, säger Rafael Pimenta och Mårten Sallander som skrivit boken.

Författarna Rafael Pimenta och Mårten Sallander har genomfört uppdrag inom näringsliv och offentlig förvaltning i över 15 år. De arbetar med människor i allt från små till stora organisationer. De har både teoretiska och praktiska kunskaper och erfarenheter i ledarskap, chefskap, medarbetarskap och organisation. Tillsammans driver de företaget Reframe Consulting.

– Jag vill bidra till folkbildning och ökad medvetenhet, ta bort det ”flummiga” i ledarskapet och göra det konkret och begripligt, säger Rafael Pimenta.

Och vad är då mer konkret än att samla allting i en bok? Boken riktar sig framför allt till ledare inom företag, men är till stor nytta för alla som i någon form leder människor i en organisation.

– Ledarskap blir ofta underhållning och tomtebloss istället för utveckling, anser författarna och beskriver tomteblosset som något som sprakar och lyser fint en stund, men som snabbt brinner ut.

Därför vill författarna ge konkreta tips på hur ett ledarskap verkligen kan bidra till företagets utveckling. Rafael Pimenta och Mårten Sallander anser nämligen att ledarskapet är en outnyttjad potential för just lönsamhet och hållbarhet. Ledarskap är inga löst hängande tankegångar, filosofier eller idealiserade bilder av den store ledaren.

Med boken vill författarna visa att det går att bygga en ledarskapsgrund i vilken organisation eller vilket företag som helst, och att det inte är särskilt svårt. De introducerar ledarskapståget, en bild för att förenkla och beskriva ledarskapet visuellt. De ger tips på hur man använder olika verktyg, i vilken ordning och med rätt tajming.

Eller som en chef i ett större industriföretag säger, som svar på frågan om vilket resultat arbetet med Rafael och Mårten har gett:

”Vi har fått ett självdrag i organisationsutvecklingen, som är en ständigt pågående process. Vi har synliggjort en bild som alla kan köpa, vilket skapar hög delaktighet.”

Boken är utkommen.

För mer information, kontakt med författaren och för att beställa recensionsexemplar vänligen kontakta förlaget på: info@hoi.se

Susanne Ahlenius
Marknadsledning
susanne@hoi.se

Hoi är ett modernt bokförlag som kombinerar styrkan hos ett traditionellt förlag med större frihet, mer delaktighet och bättre villkor för författaren. Vi letar ständigt efter manus med litterära och kommersiella kvaliteter. Välkommen till oss, som läsare eller författare.

Taggar:

Snabbfakta

Leder du en verksamhet och vill göra skillnad i stället för att bara snacka? En praktisk handbok för dig som kan, vill och vågar.

Man skulle kunna kalla oss för framtidsförberedare.
Rafael Pimenta och Mårten Sallander