• Hoist Finance/

Hoist Kredit avser att emittera ny EUR-obligation och offentliggör ett frivilligt återköpserbjudande av en utestående EUR-obligation.

EJ FÖR PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION I USA ELLER TILL PERSON HEMMAHÖRANDE ELLER BOSATT I ANNAN JURISDIKTION DÄR DET ÄR OLAGLIGT ATT DISTRIBUERA DETTA MEDDELANDE.

Hoist Kredit AB (publ) (Baa3/stable) (“Bolaget ”), ett helägt dotterbolag till Hoist Finance AB (publ), avser att, med förbehåll för rådande marknadsförhållanden utge nya euro-denominerade obligationer (”Nya Obligationer”) under sitt EMTN-program.

Samtidigt erbjuds innehavare av Bolagets utestående EUR 300m Senior Unsecured 3.125% fastränteobligation med förfall 2019 (ISIN XS1424841374) ett erbjudande om kontant återköp av sina obligationer av Nordea. Upp till EUR 100m kommer att återköpas i enlighet med bestämmelserna och villkoren som beskrivs i återköpserbjudandet daterat 15 september 2017.

Börsinformationen för återköpserbjudandet finns under följande länk: https://www.rns-pdf.londonstockexchange.com/rns/9172Q_-2017-9-15.pdf

Bolaget har lämnat i uppdrag till Citi, Deutsche Bank och Nordea att arrangera möten med investerare för en eventuell emission av Nya Obligationer. Nordea agerar Offeror och Dealer Manager på återköpserbjudandet.

Joint Bookrunners:

Citigroup Global Markets Limited

Deutsche Bank AG, London Branch

Nordea Bank AB (publ)

Offeror och Dealer Manager:

Nordea Bank AB (publ): +45 6161 2996, bibi.larsen@nordea.com /
NordeaLiabilityManagement@nordea.com

För ytterligare information kontakta:

Magnus Linnersand, Group Head of Treasury

Telefon: +46 (0)8 555 177 72

Michel Jonson, Group Head of Investor Relations

Informationen ovan har publicerats i enlighet med EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande kl. 15:15 den 15 september 2017.