Inbjudan – Presentation och telefonkonferens Hoist Finances rapport för första kvartalet 2015

Hoist Finance publicerar sin rapport för första kvartalet på onsdag den 6 maj, 2015, cirka kl 08.00 (CET). En kombinerad presentation och telefonkonferens för investerare, analytiker och media kommer att hållas kl. 09.30 (CET).

Rapporten presenteras på bolagets kontor, Sturegatan 6, av Jörgen Olsson, VD och koncernchef och Pontus Sardal, CFO.

Presentationen som hålls på engelska kommer också att sändas live på www.financialhearings.com

Kontaktinformation för konferenssamtal:

SE: +46 8 566 426 61 UK: +44 203 428 14 10 US: +1 855 753 22 36

Var vänlig anmäl deltagande till hearings@financialhearings.com  senast den 4 maj 2015.

Anne Rhenman Eklund, IR- och kommunikationschef Hoist Finance

Hoist Finance är en ledande samarbetspartner till internationella banker – vi erbjuder ett brett spektrum av flexibla och skräddarsydda lösningar för förvärv och förvaltning av förfallna konsumentfordringar utan säkerhet. Verksamheten bedrivs från 10 call centers över Europa, samt med hjälp av lokala servicepartners. Låneportföljens värde uppgick den 31 december 2014 till 8,9 miljarder kronor. Hoist Finance AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm Mid-Cap lista. Hoist Finance är, genom dotterbolaget Hoist Kredit AB (publ), ett reglerat kreditmarknadsföretag under Finansinspektionens tillsyn. I Sverige erbjuder vi inlåning via HoistSpar, som har cirka 65 000 aktiva konton.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som skall offentliggöras enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 21 april 2015 kl. 08.00