Kompletterande information avseende Hoist Finances förvärv av fordringsportfölj i UK

Hoist Finance AB (publ) publicerade den 2 juli 2015 information rörande förvärv av skuldhanteringsbolaget Compello Holdings Limited, inklusive en diversifierad fordringsportfölj. Investeringen uppgår totalt till cirka £113 miljoner.

Anne Rhenman Eklund, Group Head of Communications and IR, Hoist Finance

Tel: +46 (0)72 506 14 30

Hoist Finance är en ledande skuldhanteringspartner till internationella banker och finansiella institutioner– vi erbjuder ett brett spektrum av flexibla och skräddarsydda lösningar för förvärv och förvaltning av förfallna icke säkerställda konsumentfordringar. Verksamheten bedrivs från 10 call centers över Europa samt med hjälp av lokala servicepartners. Värdet på låneportföljerna uppgick per den 31 december 2014 till 8,9 miljarder kronor. Moderbolaget Hoist Finance AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm Mid-Cap lista och dess dotterbolag Hoist Hoist Kredit AB (publ) är ett reglerat kreditmarknadsföretag under Finansinspektionens tillsyn. I Sverige erbjuder vi inlåning via HoistSpar, som har cirka 65 000 aktiva konton.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som skall offentliggöras enligt lagen om handel med finansiella instrument och/eller lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 juli 2015 kl. 08.30.