Förundersökningen avseende jakter i Holmens regi läggs ner

Chefsåklagare Alf Johansson vid Riksenheten mot korruption har idag beslutat lägga ner förundersökningen gällande jakter i Norrköpingsregionen arrangerade av Holmen.

- Det är givetvis mycket positivt att förundersökningen läggs ned. Vi lägger nu det här bakom oss och blickar med tillförsikt framåt, säger Henrik Sjölund, VD och koncernchef i Holmen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Sjölund, VD och koncernchef Holmen, tel 08 - 666 21 05

Denna information är sådan information som Holmen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juli 2017 kl 11.30 CET.

Holmen är en skogsindustrikoncern som tillverkar kartong, papper och trävaror och bedriver verksamhet inom skogsbruk och energi. 2016 uppgick Holmens omsättning till 15,5 Mdr och antalet medarbetare till cirka 3 000. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. För mer information besök oss på www.holmen.com