Ny VD för Holmen Paper

Ny VD för Holmen Paper Göran Lundin, VD för affärsområdet Holmen Paper i Holmen-koncernen, har aviserat att han vid 61 års ålder och efter 12 år som chef för affärsområdet, önskar lämna sin nuvarande befattning. Magnus Hall, f n marknadsdirektör inom Holmen Paper, har utsetts till ny VD för Holmen Paper fr o m 1 juni 2001. Göran Lundin har från samma datum utsetts till vice VD i Holmen AB, där han kommer att arbeta med speciella uppdrag för VD och koncernchefen Per Ericson. I samband med chefsbytet den 1 juni 2001 övergår Holmen Kraft med Åke Eklöf som VD till att utgöra ett eget affärsområde, direktrapporterande till koncernledningen med Göran Lundin som ansvarig. För ytterligare information, kontakta gärna: Holmens VD och koncernchef Per Ericson, tel. 08-666 21 00. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00050/bit0001.pdf