Valberedning i Holmen

Holmens valberedning ska enligt bolagsstämmans beslut bestå av styrelsens ordförande samt en representant för var och en av bolagets röstmässigt tre största aktieägare per den 31 augusti varje år. Aktieägarna har nu utsett sina representanter i valberedningen.

Inför årsstämman 2009 har Holmens valberedning följande sammansättning:

Fredrik Lundberg, styrelsens ordförande
Per Welin, L E Lundbergföretagen
Alice Kempe, Kempestiftelserna
Håkan Sandberg, Handelsbanken med pensionsstiftelse

Ordförande i valberedningen är Per Welin.

Årsstämman hålls i Stockholm den 24 mars 2009.

I egenskap av utgivare offentliggör Holmen AB enligt 17 kap. lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden informationen i detta pressmeddelande. Informationen lämnades till medierna för offentliggörande tisdagen den 30 september 2008 kl. 13.45.