Ekonomisk information under 2005 - Capona

Bokslutskommuniké för 2004: Torsdagen den 20 januari 2005 Bolagsstämma: Onsdagen den 16 mars 2005 Delårsrapport för perioden 1 januari-31 mars 2005: Torsdagen den 21 april Delårsrapport för perioden 1 januari-30 juni 2005: Torsdagen den 14 juli Delårsrapport för perioden 1 januari-30 september 2005: Fredagen den 21 oktober Stockholm den 15 december 2004 Capona AB (publ) För ytterligare information kontakta: Clas Hjorth, VD, tel +46 8 446 59 71 E-post: clas.hjorth@capona.se Detta och tidigare pressmeddelanden finns även på www.capona.se Ekonomisk information från Capona lämnas vid följande tillfällen: Bokslutskommuniké för 2004 Torsdagen den 20 januari 2005 Delårsrapport per 31 mars 2005 Torsdagen den 21 april Delårsrapport per 30 juni 2005 Torsdagen den 14 juli Delårsrapport per 30 september 2005 Fredagen den 21 oktober Kort om Capona Capona, som äger och aktivt förvaltar hotellfastigheter, är ett av de ledande hotellfastighetsbolagen i Norden. Fastighetsbeståndet per den 1 december 2004 bestod av totalt 58 hotellfastigheter, varav 47 var belägna i Sverige, fem i Norge, fyra i Danmark och två i Finland. Det totala antalet hotellrum uppgick till cirka 8 700. Capona är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen under beteckningen CAPO. Namnet Capona kommer från det latinska ordet caupona som betyder hotell.