HomeMaid förvärvar verksamheteni VIP Service i Uppsala AB.

HomeMaid har den 27/6 tecknat avtal om att förvärva inkråmet i VIP Service i Uppsala AB.

Diskussionerna med ägaren av VIP Service i Uppsala har varit goda och skapat ömsesidig respekt. När ägaren nu väljer att sälja verksamheten, som har en årsomsättning på drygt
6 miljoner kronor, 200 kunder och 15 anställda, är det roligt för HomeMaid att kunna förvärva
denna.

Verksamheten kommer att bidra positivt till HomeMaid i Uppsala. Den stärker vår förmåga att leverera hushållsnära tjänster i Uppsala och Mälardalen. Både HomeMaid och VIP Service i Uppsala AB sätter kvalitet i service och utförda tjänster högt. HomeMaids ambition är att fortsatt bedriva verksamheten i Uppsala med samma höga ambition. HomeMaid tillträder verksamheten den 1e september. Förvärvet kommer att genomföras som en kontantaffär med tilläggs-köpeskilling. Tilläggsköpeskillingen regleras under 2017. Förvärvet finansieras genom en kombination av interna medel och lån.

”HomeMaid är ett pålitligt företag med samma grundläggande värderingar om vad god service innebär. Med branschkännedom, erfarenhet och vilja att ta god hand om sina medarbetare är HomeMaid det företag som kan driva och utveckla verksamheten vidare”, säger Marianne Wirta, VD VIP Service i Uppsala.

”VIP Service verksamhet ger stora möjligheter för HomeMaid att leverera god hemservice och kundanpassade lösningar till fler kunder i ett större område och verksamheten blir ett positivt tillskott till vår verksamhet i Uppsala och Mälardalen, säger Eva-Karin Dahl, VD HomeMaid.

Denna information är sådan information som HomeMaid AB är skyldigt att offentliggöra enligt EUs marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 juni 2017.

HomeMaid AB

Eva-Karin Dahl, VD
Tel: 08-501 29 675
E-post:
eva-karin.dahl@homemaid.se

VIP Service i Uppsala AB
Marianne Wirta, VD
E-post: vipservice@telia.com

Kort om HomeMaid
Företaget grundades 1997 och bedriver verksamhet inriktad på kundanpassade lösningar inom hushållsnära tjänster, omsorg i hemmet och kontorsservice. HomeMaid har idag 19 kontor i Sverige med mer än 900 medarbetare. För mer information hänvisas till www.homemaid.se.

Kort om VIP Service i Uppsala AB
Företaget grundades 2006 av Marianne Wirta i Uppsala. Företaget har haft sin verksamhet i Uppsala med omnejd.